Menu
Βεβηλώθηκε και πάλιν ο τάφος του Καρλ Μαρξ

Βεβηλώθηκε και πάλιν ο τάφος του Κα…

• Για δεύτερη φορά σε δύο...

Το κυβερνητικό αφήγημα για την ανεργία, το δούλεμα του λαού και τα κουραφέξαλα του κυβ. Εκπροσώπου...

Το κυβερνητικό αφήγημα για την ανερ…

Γράφει: Κύπρος Κουρτελλάρ...

Εκδήλωση διαμαρτυρίας για το δικαίωμα της στέγασης

Εκδήλωση διαμαρτυρίας για το δικαίω…

• Χθες βράδυ στη Λεμεσό, ...

Τρία πουλάκια κάθονταν στων ΗΠΑ το ταμπούρι

Τρία πουλάκια κάθονταν στων ΗΠΑ το …

• Η αποχώρηση ΗΠΑ - Ρωσία...

Συνέβη στην Ελλάδα: Την απέλυσαν επειδή δεν πήγαινε χαρούμενη στη δουλειά!!!

Συνέβη στην Ελλάδα: Την απέλυσαν επ…

• Ανακοίνωση - καταγγελία...

Η νεότερη ιστορία του ελληνισμού και οι προοπτικές του

Η νεότερη ιστορία του ελληνισμού κα…

Γράφει: Χαράλαμπος Μερακλ...

Το στραμπούληγμα

Το στραμπούληγμα

Γράφει: Λιάνα Κανέλλη* Α...

Ελλάδα: Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, ΣΥΡΙΖαίο δυνατό

Ελλάδα: Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, ΣΥΡΙΖαί…

Μεταξύ των νέων υπουργών ...

Σε «νέα φάση» ο ενδοϊμπεριαλιστικός ανταγωνισμός

Σε «νέα φάση» ο ενδοϊμπεριαλιστικός…

• Ξεκίνησαν την Παρασκευή...

Αντάρτης, κλέφτης, παλικάρι πάντα είν’ ο ίδιος ο λαός

Αντάρτης, κλέφτης, παλικάρι πάντα ε…

Το πρώτο δεκαήμερο του Γε...

Prev Next

ΗΠΑ: Τεθωρακισμένα στους δρόμους

* Το  καλοκαίρι του 1967, μετά τη μεγάλη εξέγερση των μαύρων

 

Το καλοκαίρι του 1967 οι Ηνωμένες Πολιτείες συγκλονίστηκαν από τη μεγάλη εξέγερση των μαύρων. Με αφετηρία το Νάσβιλ και άλλες πόλεις του Νότου, η συσσωρευμένη οργή χιλιάδων ανθρώπων ξεσπά σαν την πλημμυρίδα στο Χιούστον, στη Βοστόνη και τη Φλόριδα, για να εκραγεί τον Ιούλη στα μεγάλα βιομηχανικά κέντρα του βορρά, στο Νιούαρκ και τη Νέα Υόρκη, την Πρόβιντενς, το Ντιτρόιτ, το Ρότσεστερ, το Κέμπριτζ και την Τουσόν, την Ουάσιγκτον, το Χιούστον, το Μιλγουόκι.

Συνολικά 110 αστικά κέντρα γίνονται κέντρα σφοδρών συγκρούσεων, ενώ για πρώτη φορά ξεσηκώνονται μικρές πόλεις και χωριά. Μόνο στο Ντιτρόιτ και το Νιούαρκ οι νεκροί ανέρχονται σε 69 και οι τραυματίες σε 3.500.

Read more...

Μεταπολίτευση στην Ελλάδα: Ένας συμβιβασμός υπό το φόβο του λαού

• Στις 24 Ιουλίου 1974

 

Γράφει: Δάνης Παπαβασιλείου

Τα ξημερώματα της 24ης Ιούλη του 1974, μετά από πολύωρες διαπραγματεύσεις μεταξύ των εκπροσώπων της καταρρέουσας χούντας και του αστικού πολιτικού κόσμου, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ορκίζεται πρωθυπουργός. Έτσι ανοίγει το κεφάλαιο: «Μεταπολίτευση ».

Κανείς δεν αμφισβήτησε ότι η πολιτική αλλαγή, που συντελέστηκε εκείνη τη μέρα, ήταν το προϊόν ενός συμβιβασμού. Η σωστή εκτίμηση για το χαρακτήρα αυτού του συμβιβασμού, όπως και των δυνάμεων που πήραν μέρος σ’ αυτόν, ήταν πολύτιμο εργαλείο για την ανάλυση των νέων συνθηκών που προέκυπταν και των νέων καθηκόντων για το μαζικό λαϊκό κίνημα στη νέα κατάσταση.

Στις 29 Ιούλη η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ δίνει την εκτίμησή της και ανακοινώνει τις θέσεις της:

Read more...

Βιομηχανία θανάτου ή -αλλιώς- ιμπεριαλισμός και φασισμός!

Γράφει: Δημήτρης Κούλαλης

Στις 17/9/2005, κυκλοφόρησε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο η ταινία «Εdison» σε σκηνοθεσία και σενάριο του Ντέιβιντ Μπερκ . Στην ταινία πρωταγωνιστούν, μεταξύ άλλων, οι Μόργκαν Φρίμαν και Κέβιν Σπέισι.

Η υπόθεση είχε ως εξής: Ένας άπειρος, νέος δημοσιογράφος, ύστερα από μια «περίεργη» δικαστική απόφαση, ξεκινά ένα ρεπορτάζ για τη διαφθορά στην αστυνομία. Ρεπορτάζ, το οποίο αγγίζει σχεδόν όλα τα μέλη του επίλεκτου αστυνομικού σώματος FRAT. Ο πολλά υποσχόμενος και μάχιμος δημοσιογράφος μπλέκει, μετά κόπων και βασάνων, στην έρευνά του το αφεντικό της μικρής εφημερίδας που εργάζεται. Στη συνέχεια μαζί με έναν αδιάφθορο ντετέκτιβ-ερευνητή που θέλει να καθαρίσει το Σώμα από την κόπρο του αστυνομικού Αυγεία αρχίζουν πολύπλευρη έρευνα. Ωστόσο, τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως θα ήθελαν οι τρεις ήρωες, καθώς, μάρτυρες-κλειδιά δολοφονούνται, ο ίδιος ο ρεπόρτερ δέχεται δολοφονικές επιθέσεις, ενώ, κι εδώ είναι το σημαντικότερο, (και) η πολιτική ηγεσία της αστυνομίας εμπλέκεται στο κύκλωμα.

Η ταινία, στην αρχική της προβολή δεν ενθουσίασε τους κριτικούς. Για τον γράφοντα, αν θέλετε τη γνώμη του, πρόκειται για μια καλή ταινία, όμοια της οποίας, ωστόσο, έχουμε ξαναδεί πολλάκις στο Hollywood.

Θα αναρωτιέστε, βέβαια, τι σχέση έχει με το θέμα μας ή και γιατί καταπιαστήκαμε μαζί της. Ίσως για εκείνο το απόσπασμα, στο οποίο Σπέισι και Φρίμαν έχουν έναν αποκαλυπτικό διάλογο:

Read more...
Subscribe to this RSS feed