Menu
Η θλίψη ενός Κύπριου Κομμουνιστή...

Η θλίψη ενός Κύπριου Κομμουνιστή...

Γράφει: Κύπρος Κουρτελλάρ...

Η έκρηξη της οργής και η απόγνωση των Γάλλων

Η έκρηξη της οργής και η απόγνωση τ…

Γράφει: Χαράλαμπος Μερακλ...

Η πορεία προς τον πάτο ξεκίνησε...

Η πορεία προς τον πάτο ξεκίνησε...

Γράφει: Νίκος Μπογιόπουλο...

Απ' την παλέτα στη μουτζούρα;

Απ' την παλέτα στη μουτζούρα;

Γράφει: Λιάνα Κανέλλη* Τ...

Να υπερασπιστούμε την πατρίδα μας

Να υπερασπιστούμε την πατρίδα μας

Γράφει: Νίκος Κατσουρίδης...

ΗΠΑ: Ο «κομμουνιστής» και ο Πομπέο

ΗΠΑ: Ο «κομμουνιστής» και ο Πομπέο

Γράφει: Γεράσιμος Χολέβας...

Μνημείο βαθύτερης εμπλοκής της Ελλάδας στα επικίνδυνα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια

Μνημείο βαθύτερης εμπλοκής της Ελλά…

• Ο “Στρατηγικός Διάλογος...

Ναζί και «μακεδονομάχος» γίνεται;

Ναζί και «μακεδονομάχος» γίνεται;

Δεν χρειάζονται πολλά λόγ...

Δήλωση Αλληλεγγύης με το λαό της Κύπρου

Δήλωση Αλληλεγγύης με το λαό της Κύ…

• Από 62 Κομμουνιστικά κα...

Κάλεσμα της 20ής Διεθνούς Συνάντησης Κομμουνιστικών και Εργατικών Κομμάτων στην Αθήνα

Κάλεσμα της 20ής Διεθνούς Συνάντηση…

• Για την ενίσχυση της πά...

Prev Next

Ο Χο Τσι Μινχ και ο ηρωικός λαός του Βιετνάμ

* Μια από τις μεγάλες προσωπικότητες του κομμουνιστικού κινήματος

 

Ο Χο Τσι Μινχ (ψευδώνυμο του Νγκουέν Τατ Τχαν), μια από τις μεγάλες προσωπικότητες του κομμουνιστικού κινήματος, γεννήθηκε, σαν χθες, στις 19 Μαΐου του 1890.

Το 1916, εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και το 1920 προσχώρησε στο Κομμουνιστικό Κόμμα Γαλλίας. Το 1924 πήρε μέρος στο 5o συνέδριο της Κομμουνιστικής Διεθνούς. Επιστρέφει στο Βιετνάμ το 1942 και ηγείται του κινήματος ενάντια στη γαλλική αποικιοκρατία και την ιαπωνική κατοχή. Το 1945 (τον Αύγουστο), μετά τη νίκη της επανάστασης, εκλέχτηκε πρωθυπουργός και μετά πρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας του Βιετνάμ. Ο Χο Τσι Μινχ έφυγε από τη ζωή στις 2 Σεπτεμβρίου 1969.

Read more...

Ο επαναστάτης Χοσέ Μαρτί

122 χρόνια από τον θάνατο του εθνικού ήρωα της Κούβας

 

«Ο Φιντέλ Κάστρο έχει επαναλάβει πολλές φορές ότι ο ίδιος και η γενιά των αγωνιστών που έφερε σε πέρας τη σοσιαλιστική επανάσταση του 1959 βρήκε τον δρόμο προς τον Μαρξ μέσα από τον Χοσέ Μαρτί. Ο Τσε Γκεβάρα του έχει αποτίνει τον ίδιο φόρο τιμής».

Τα παραπάνω περιγράφονται στη σύντομη παρουσίαση του Πολιτιστικού Συλλόγου «Χοσέ Μαρτί» (josemartigr.blogspot.gr), για τον εθνικό ήρωα της Κούβας, που έφυγε από τη ζωή, σαν χθες, στις 19 Μαϊου 1895. Γεννήθηκε στις 28 Ιανουαρίου του 1853.

«Ποιος ήταν ο Μαρτί, και ποια η σημασία του για την Κούβα και τον κόσμο του σήμερα»; Αντιγράφουμε από το κείμενο του Πολιτιστικού Συλλόγου «Χοσέ Μαρτί»:

«Ο Μαρτί ήταν πρωτεργάτης του πρώτου επαναστατικού αγώνα της Κούβας κατά της ισπανικής αποικιοκρατίας (1868-1898). Ήταν ο τελευταίος αντιαποικιακός πόλεμος που διεξήγαγαν οι λαοί της ηπείρου. Συνάμα ήταν και ο πρώτος ιμπεριαλιστικός πόλεμος. Αυτό γιατί οι Ηνωμένες Πολιτείες επενέβησαν ώστε να βάλουν χέρι στο νησί με οικονομικά και πολιτικά μέσα, την ίδια στιγμή που ο λαός του το απελευθέρωνε από την ωμή αποικιακή διακυβέρνηση.

Ο απόστολος της επανάστασης

Ο «απόστολος της επανάστασης», όπως τον αποκαλούν οι Κουβανοί, γεννήθηκε το 1853 και έπεσε στη μάχη ενάντια στα αποικιακά στρατεύματα το 1895. Ίδρυσε το πολιτικό κόμμα που τέθηκε επικεφαλής του αγώνα για την ανεξαρτησία, του Κουβανικού επαναστατικού Κόμματος.

Θεμελίωσε το κόμμα αυτό στη βάση της αρχής ότι ο απελευθερωτικός αγώνας θα διεξαγόταν από τον λαό που καταπιέζεται και για το δικό του όφελος. Αγωνίστηκε ενάντια στη δουλεία και για μια μη-φυλετική κοινωνία. Έθετε θέμα μεγαλύτερης συμμετοχής και εκπαίδευσης των γυναικών. Πριν από κάθε άλλη ηγετική μορφή του λατινοαμερικανικού αγώνα προέβλεψε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες εξελίσσονταν σε μια αρπακτική, ιμπεριαλιστική δύναμη και θεωρούσε ότι ο αγώνας της Κούβας απέβλεπε στην αναχαίτιση της δύναμης αυτής.

Πατρίδα είναι η ανθρωπότητα

Στα χνάρια του Μπολίβαρ, είχε μια παν-αμερικανική οπτική, αποσκοπώντας στην ένωση των λαών της ηπείρου και στην αφύπνιση των ιθαγενών της πληθυσμών. Ακόμα παραπέρα, το αλληλέγγυο βλέμμα του αγκάλιαζε και τους εργάτες και τους αγρότες στις ίδιες τις ΗΠΑ, που εκείνη την εποχή διεξήγαγαν αιματηρούς αγώνες για το οκτάωρο, και για την οργάνωση συνδικάτων. Η εθνική ανεξαρτησία ήταν στη σκέψη του ένα σκαλοπάτι για την προσέγγιση της ανθρωπότητας. «Πατρίδα είναι η ανθρωπότητα», θα γράψει.

Ποιητής και εκπαιδευτικός

Εκτός όμως από πολιτικός και στρατιωτικός ηγέτης, ο Μαρτί υπήρξε ποιητής και εκπαιδευτικός. Οι αντιλήψεις του για μια καθολική παιδεία, απελευθερωμένη από τον σχολαστικισμό, δεμένη με την πρακτική εργασία και παγκόσμια σε περιεχόμενο. Μια παιδεία όπου η ιστορία των ιθαγενών πληθυσμών της Αμερικής θα πάρει τη θέση της δίπλα στην αρχαία ελληνική ιστορία και την ιστορία των λαών της Ασίας. Βασική αντίληψη του Μαρτί ήταν ότι ο αγώνας για την άνοδο του πολιτιστικού επιπέδου του εργαζόμενου λαού ήταν προϋπόθεση και εγγύηση της ελευθερίας από την καταπίεση. Η εκπαιδευτική φιλοσοφία της Κούβας σήμερα στηρίζεται στις αντιλήψεις του.

Η εθνική ανεξαρτησία και η οργάνωση της οικονομίας με γνώμονα την ευημερία της εργαζόμενης πλειοψηφίας, η συναίσθηση της κοινής μοίρας όλων των καταπιεζόμενων ανθρώπων της αμερικανικής ηπείρου, η πίστη ότι οι δούλοι και οι πρώην δούλοι, οι γυναίκες και οι άνδρες που υπήρξαν τα υποζύγια των γαιοκτημόνων και των κατακτητών θα είναι οι πρωτεργάτες της απελευθέρωσης «της δικής μας Αμερικής»: Πρόκειται για στόχους και αντιλήψεις του Μαρτί που έθεσαν τα ιδεολογικά θεμέλια για την επανάσταση του 1959 και που δεν επρόκειτο να δικαιωθούν παρά μόνο μέσα από τη δεύτερη, σοσιαλιστική αυτή τη φορά, επανάσταση που έφεραν σε πέρας οι εργάτες και αγρότες της Κούβας».

πηγή: Ημεροδρόμος

Read more...

Ελλάδα - 1960: Επιχείρηση εξόντωσης του ΚΚΕ

* Με την καθοδήγηση των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών και τα στρατοδικεία σε πλήρη δράση

 

Είμαστε στο 1960. Η άρχουσα τάξη, το Παλάτι και τα «μεγάλα αφεντικά», οι Αμερικανοί δεν μπορούν να χωνέψουν ακόμη τη μεγάλη εκλογική έκπληξη του 1958, όταν η ΕΔΑ με κορμό και καθοδηγητή το ΚΚΕ πήρε το 25% των ψήφων και αναδείχτηκε δεύτερο κόμμα. Μια εξέλιξη που έδειχνε ότι σχεδόν δέκα χρόνια μετά το τέλος του εμφυλίου και παρά το όργιο βίας, τρομοκρατίας, εκτελέσεων, φυλακίσεων και εκτοπισμών που ακολούθησε, οι δεσμοί του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας με τις πλατιές λαϊκές μάζες παραμένουν ακατάλυτοι.

Read more...
Subscribe to this RSS feed