Menu
Ρεαλισμός  και τα συμφέροντα των ΗΠΑ η βάση της πολιτικής διακυβέρνησης Τράμπ

Ρεαλισμός  και τα συμφέροντα των ΗΠ…

• Αναγνώριση της νέας πολ...

Φορτίο αμερικανικών βαρέων βομβών έφθασε τη νύχτα στο Ισραήλ

Φορτίο αμερικανικών βαρέων βομβών έ…

Φορτίο αμερικανικών βαρέω...

Το νέο διεθνές περιβάλλον και ζητήματα που μας αφορούν

Το νέο διεθνές περιβάλλον και ζητήμ…

Γράφει: Νίκος Κατσουρίδης...

Πού το πάει ο δισεκατομμυριούχος «καουμπόη» πλανητάρχης;

Πού το πάει ο δισεκατομμυριούχος «κ…

• Επικίνδυνο για την ανθρ...

Εργολάβος λαών

Εργολάβος λαών

Της Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ* Εργο...

Ο μύθος του «κράτους δικαίου» και της «ανεξάρτητης δικαιοσύνης»

Ο μύθος του «κράτους δικαίου» και τ…

Tης Μαρίνας ΛΑΒΡΑΝΟΥ* Ολ...

15 Φλεβάρη 1952: Αρχίζει η δεύτερη δίκη του Νίκου Μπελογιάννη και των συντρόφων του

15 Φλεβάρη 1952: Αρχίζει η δεύτερη …

Με το …«στοιχείο» των ασυ...

«Τόσα δίνω πόσα θες» σε πόλεμο θα πάμε «θες δεν θες»...

«Τόσα δίνω πόσα θες» σε πόλεμο θα π…

Με την παραπάνω παράφραση...

Είκοσι έξι χρόνια από την προδοσία του Οτσαλάν και τη φυλάκισή του στο Ιμραλί

Είκοσι έξι χρόνια από την προδοσία …

Από Ανδρέας Δενεζάκης* Ε...

Θυσία για τα κέρδη και η ασφάλεια των πτήσεων

Θυσία για τα κέρδη και η ασφάλεια τ…

• Επιβάτες και προσωπικό ...

Prev Next

Νίκος Ξυλούρης: Μια μορφή ταυτισμένη με την περηφάνια, την ανθρωπιά, την αγωνιστικότητα

Ποτέ άλλοτε καλλιτέχνης, που συνέδεσε το όνομά του με την παραδοσιακή μουσική, δεν κατάφερε να ξεφύγει από τα στενά δεσμά του είδους και να γνωρίσει την πανελλαδική αποδοχή. Ο Νίκος Ξυλούρης, που έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, το 1980, σε ηλικία μόλις 44 χρονών, έκανε αγαπητό το κρητικό ιδίωμα από το Ηράκλειο μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Ποτέ άλλοτε τραγουδιστής δεν πέρασε από το δημοτικό τραγούδι στο λόγιο, όχι μόνο χωρίς απώλειες, αλλά, αντίθετα, με δάφνες γενικής αναγνώρισης, συμπάθειας και δικαίωσης. Μέσα σε μια δεκαετία, κάλυψε τεράστια ποσότητα έργου υψηλής ποιότητας και καθολικής παραδοχής. Τραγούδησε Μαρκόπουλο, Ξαρχάκο, Χάλαρη, Λεοντή, Κόκκοτο, Ανδριόπουλο, Ανδρεόπουλο, Γκάτσο, Γεωργουσόπουλο, Σεφέρη, Σολωμό, Κινδύνη, Ρίτσο, Φέρρη κ.ά. Κυριολεκτικά, δέσποσε τη δεκαετία του ’70, σηκώνοντας στις πλάτες του το προοδευτικό τραγούδι τα χρόνια της δικτατορίας και στις αρχές της μεταπολίτευσης.

Read more...

Μάρκος Βαμβακάρης: «Μυήθηκα στη σκληρή ζωή του εργάτη… μα το πιο σπουδαίο απ’ όλα ξεμυαλίστηκα με το μπουζούκι»

• H σημαντικότερη φυσιογνωμία του ρεμπέτικου τραγουδιού, o κοσμαγάπητος Μάρκος Βαμβακάρης έφυγε από τη ζωή στις 8 Φλεβάρη 1972

 

Ο άνθρωπος που έγινε η σημαντικότερη φυσιογνωμία του ρεμπέτικου τραγουδιού, αφού ήταν εκείνος που έβγαλε το μπουζούκι από το περιθώριο και το επέβαλε σαν όργανο, ανοίγοντας έτσι την κλασική περίοδο του ρεμπέτικου τραγουδιού, ο Μάρκος Βαμβακάρης «έφυγε» από τη ζωή σαν σήμερα (8 Φλεβάρη 1972).

Read more...

Ο Μάνος Χατζιδάκις για το ρεμπέτικο

Σαν σήμερα, στις 31 Ιανουαρίου 1949 ο Μάνος Χατζιδάκις έκανε τη γνωστή του ομιλία για το ρεμπέτικο τραγούδι στο «Θέατρο Τέχνης». Δημοσιεύουμε ολόκληρη την ομιλία του:

EΡΜΗΝEΙΑ ΚΑΙ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ
ΛΑΪΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ (PEΜΠΕΤIKΟ)

Θα ήθελα προκαταβολικά να σας πληροφορήσω, πως μ’ όλη μου την καλή διάθεση, δεν είμαι σε θέση να πω, ούτε καινούργια πράγματα, ούτε κι όσα μιλήσω απόψε να τα δώσω με σοφία. Θα προσπαθήσω όμως κι όσο μπορώ πιο καλά, να σας μεταδώσω αυτό που με κάνει να ζω και να βλέπω την αξία του μέχρι σήμερα περιφερόμενου λαϊκού σκοπού της πόλης.

Read more...
Subscribe to this RSS feed