Η θλίψη ενός Κύπριου Κομμουνιστή...

Γράφει: Κύπρος Κουρτελλάρ...

Η έκρηξη της οργής και η απόγνωση των Γάλλων

Η έκρηξη της οργής και η απόγνωση τ…

Γράφει: Χαράλαμπος Μερακλ...

Η πορεία προς τον πάτο ξεκίνησε...

Γράφει: Νίκος Μπογιόπουλο...

Απ' την παλέτα στη μουτζούρα;

Γράφει: Λιάνα Κανέλλη* Τ...

Να υπερασπιστούμε την πατρίδα μας

Γράφει: Νίκος Κατσουρίδης...

ΗΠΑ: Ο «κομμουνιστής» και ο Πομπέο

Γράφει: Γεράσιμος Χολέβας...

Μνημείο βαθύτερης εμπλοκής της Ελλάδας στα επικίνδυνα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια

Μνημείο βαθύτερης εμπλοκής της Ελλά…

• Ο “Στρατηγικός Διάλογος...

Ναζί και «μακεδονομάχος» γίνεται;

Δεν χρειάζονται πολλά λόγ...

Δήλωση Αλληλεγγύης με το λαό της Κύπρου

Δήλωση Αλληλεγγύης με το λαό της Κύ…

• Από 62 Κομμουνιστικά κα...

Κάλεσμα της 20ής Διεθνούς Συνάντησης Κομμουνιστικών και Εργατικών Κομμάτων στην Αθήνα

Κάλεσμα της 20ής Διεθνούς Συνάντηση…

• Για την ενίσχυση της πά...

Prev Next

Η Κύπρος θα ονομάσει εξωπλανήτη

• Μετά την ένταξη του Κυπριακού Οργανισμού Εξερεύνησης Διαστήματος στη Διεθνή Αστρονομική Ένωση

Γράφει: Αθηνά Αρσαλίδου*

Τη μοναδική ευκαιρία αλλά και τη μεγάλη τιμή να επιλέξει όνομα για να δοθεί σε έναν εξωπλανήτη, θα έχει η Κύπρος μέσω του Κυπριακού Οργανισμού Εξερεύνησης Διαστήματος (CSEO), ο οποίος κατέστη επίσημα εθνικό μέλος της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (ΔΑΕ) αυτή την εβδομάδα, εντάσσοντας έτσι την Κύπρο σε έναν οργανισμό που μετρά ήδη ένα αιώνα ζωής και είναι ο σημαντικότερος και μεγαλύτερος επαγγελματικός οργανισμός στον κόσμο για τους αστρονόμους.

Σε δήλωσή του από τη Βιέννη, όπου πραγματοποιήθηκε η τριετής Γενική Συνέλευση της ΔΑΕ καθώς και ο εορτασμός για τα 100 χρόνια της ΔΑΕ, ο Πρόεδρος του CSEO Γιώργος Δανός ανέφερε στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι ο κυπριακός οργανισμός κατέστη επίσημο εθνικό μέλος και επίσημος εκπρόσωπος της χώρας μας στη διεθνή αυτή οργάνωση, η οποία ιδρύθηκε πριν από σχεδόν έναν αιώνα, στις 28 Ιουλίου το 1919. Η Κύπρος θα έχει πλέον επίσημη θέση και ψήφο στις αποφάσεις της ΔΑΕ.

Την ίδια ώρα, ο CSEO θα έχει την ευκαιρία να ‘βαφτίσει’ έναν πλανήτη εκτός του ηλιακού μας συστήματος, ως μέρος των πολλαπλών δράσεων και ευκαιριών που ανοίγουν για τη χώρα μας μέσω αυτής της ένταξης, είπε ο κ. Δανός.

Εκτός από την Κύπρο, υποψήφιες για ένταξη ήταν και άλλες εννέα χώρες. Η διαδικασία για αποδοχή ενός μέλους στη ΔΑΕ περιλαμβάνει και ψηφοφορία από τα υπόλοιπα κράτη μέλη. Σε ό,τι αφορά την Κύπρο, η ένταξή της εγκρίθηκε ομόφωνα από τα εθνικά μέλη της ΔΑΕ και δεν υπήρξε καμία ένσταση.

«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι, που κατά τον εορτασμό των 100 χρόνων της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης, η διεθνής κοινότητα (όλα τα κράτη μέλη) ψήφισαν ομόφωνα την ένταξη της χώρας μας σε αυτό τον οργανισμό υψηλού κύρους. Η ένταξη μας στην διεθνή ένωση θα μας φέρει τη συνεργασία και στήριξη της διεθνούς κοινότητας στην προώθηση τόσο της ακαδημαϊκής έρευνας και διεθνούς συνεργασίας στον τομέα της αστρονομίας, αλλά επιπλέον θα μας δώσει τα εφόδια και ενεργή συμβολή της ΔΑΕ να καλλιεργήσουμε την αστρονομία στην Κύπρο με την βοήθεια αστρονόμων διεθνούς κύρους τόσο με εκπαιδευτικά προγράμματα, όσο και με πρότυπη κατάρτιση, ώστε να συνδέσουμε και να ενισχύσουμε τους νέους της χώρας μας για να μπορούν να συμβάλλουν ουσιαστικά στην διεθνή αστρονομική έρευνα μέσω της διεθνούς ένωσης», ανέφερε ο κ. Δανός.

Η τελετή για ένταξη του Κυπριακού Οργανισμού στην ΔΑΕ έγινε στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης της ΔΑΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη, στην παρουσία όλων των στελεχών της ΔΑΕ, καθώς και του Προέδρου του Διεθνούς Συμβουλίου Επιστήμης. Παρόντες ήταν και πολλοί αξιωματούχοι από την Αυστρία.

Τα 100χρονα της ΔΑΕ

Στη Γενική Συνέλευση στη Βιέννη εορτάστηκαν και τα 100 χρόνια από την ίδρυση της ΔΑΕ. Η συνέλευση και  εορτασμοί τελούσαν υπό την αιγίδα του Προέδρου της Αυστρίας. Ακολούθησε δεξίωση στο Δημαρχείο της Βιέννης από τον Δήμαρχο της πόλης.

Για διάστημα δύο εβδομάδων, ξεκινώντας τη Δευτέρα 20 Αυγούστου, περίπου 3,000 αστρονόμοι από περισσότερες από 88 χώρες παρευρίσκονται στη Γενική Συνέλευση, όπου γίνονται πάμπολλες επιστημονικές παρουσιάσεις, συζητείται και αξιολογείται η πρόσφατη επιστημονική πρόοδος σε πολλούς τομείς της αστρονομίας, όπως τα βαρυτικά κύματα, η δημιουργία νέων γιγαντιαίων επίγειων τηλεσκοπίων και την εκτόξευση νέων υπερσύγχρονων διαστημικών τηλεσκοπίων που θα συμβάλουν στη μελέτη και βαθύτερη κατανόηση του σύμπαντος, και ίσως ακόμη στην ανακάλυψη ζωής πέραν από τη Γη.

Η Διεθνής Αστρονομική Ένωση “νονά”  των ουράνιων σωμάτων

Η ΔΑΕ είναι ο σημαντικότερος και μεγαλύτερος επαγγελματικός οργανισμός στον κόσμο για τους αστρονόμους και αναγνωρίζεται ως ο επίσημος φορέας της αστρονομίας διεθνώς.

Αποτελεί τον επίσημο διεθνή οργανισμό που αποφασίζει για τα ονόματα που δίδονται σε όλα τα ουράνια σώματα, όπως κομήτες, αστεροειδείς, πλανήτες, εξωπλανήτες, αστέρια, γαλαξίες. Ονομάζει ακόμη κρατήρες και άλλα επιφανειακά χαρακτηριστικά πλανητών και ουρανίων σωμάτων.

Είναι επίσης υπεύθυνη για το Κέντρο Μικρών Πλανητών και το Κεντρικό Γραφείο Αστρονομικών Τηλεγραφημάτων και ονομάζει και μελετά τα διάφορα φαινόμενα βροχής διαττόντων αστέρων, τις τροχιές κομητών και αστεροειδών και συμβάλλει στον συντονισμό για την προστασία του πλανήτη μας από επικίνδυνους αστεροειδείς.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ΔΑΕ, τα μεμονωμένα μέλη της είναι οργανωμένα σε τμήματα, επιτροπές και ομάδες εργασίας. Πρόκειται για επαγγελματίες αστρονόμους από όλο τον κόσμο, σε διδακτορικό επίπεδο και πέραν αυτού, που δραστηριοποιούνται στην επαγγελματική έρευνα και εκπαίδευση στην αστρονομία.

Έχει συγκεκριμένα 12,376 μέλη. Ο κατάλογος μεμονωμένων μελών περιλαμβάνει 9,828 ονόματα σε 101 χώρες. Από αυτά, τα 79 είναι εθνικά μέλη. Επιπλέον, η ΔΑΕ συνεργάζεται με διάφορους επιστημονικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο.

Αποστολή της είναι να προωθήσει και να διαφυλάξει την επιστήμη της αστρονομίας σε όλες τις πτυχές της μέσω της διεθνούς συνεργασίας.

* ΚΥΠΕ