Αντιφασίστες οπαδοί του ΠΑΟΚ έκαναν αυτό που έπρεπε!

Αντιφασίστες οπαδοί του ΠΑΟΚ έκαναν…

* Έσβησαν ναζιστικά συνθή...

Σύσκεψη υπό τον Ακιντζί για την οικονομία στα κατεχόμενα

Σύσκεψη υπό τον Ακιντζί για την οικ…

* Αυξάνονται οι αντιδράσε...

Σε νέα βάση οι ελληνοτουρκικές σχέσεις

Σε νέα βάση οι ελληνοτουρκικές σχέσ…

• Μετά την απελευθέρωση τ...

Ελλάδα: Φτωχοποίηση των συνταξιούχων

Ελλάδα: Φτωχοποίηση των συνταξιούχω…

* Μέχρι 500 ευρώ μεικτά τ...

Σύνθετο αρχιτεκτονικό σύμπλεγμα εντοπίστηκε στο οροπέδιο στην Παλαίπαφο

Σύνθετο αρχιτεκτονικό σύμπλεγμα εντ…

Γράφει: Κική Περικλέους* ...

Δέκα με είκοσι οι αγνοούμενοι από κατάρρευση γέφυρας στην Ιταλία...

Δέκα με είκοσι οι αγνοούμενοι από κ…

* Συνεχίζεται η πολιτική ...

Ελλάδα: Η έξοδος από τα μνημόνια και ο ζωντανός δράκος

Ελλάδα: Η έξοδος από τα μνημόνια κα…

Γράφει: Δημήτρης Μηλάκας*...

Η επίσκεψη Γιλντιρίμ στον τ/κ Τύπο

Ειδησεογραφικά και όχι πρ...

Τέλος Σεπτεμβρίου στη Νέα Υόρκη ο Μουσταφά Ακιντζί

Τέλος Σεπτεμβρίου στη Νέα Υόρκη ο Μ…

• Όλοι οι ενδιαφερόμενοι ...

Στους 38 οι νεκροί στη Γένοβα

* Έρευνες για επιζώντες σ...

Prev Next

Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα νερού στην ατμόσφαιρα εξωπλανήτη

• Η μεγάλη ποσότητα νερού υποδηλώνει ότι ο πλανήτης εξελίχτηκε σε μεγάλη απόσταση από το άστρο του, όπου ‘βομβαρδίστηκε’ από πολύ παγωμένο υλικό

Γράφει: Αθηνά Αρσαλίδου*

Νερό στην ατμόσφαιρα ενός εξωπλανήτη, 700 έτη φωτός μακριά μας, ανακάλυψαν οι επιστήμονες. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα των διαστημικών τηλεσκοπίων Hubble και Spitzer της ΝΑΣΑ, οι επιστήμονες εκτιμούν ότι εντόπισαν ίχνη νερού στην ατμόσφαιρα του εξωπλανήτη με την ονομασία WASP-39b. Ο εξωπλανήτης αυτός έχει θερμοκρασία ημέρας 777 βαθμούς κελσίου και μάζα ίση με τον Κρόνο. Εκτιμάται ότι το νερό που βρέθηκε στον εξωπλανήτη αυτό είναι τρεις φορές περισσότερο από εκείνο που διαθέτει ο Κρόνος.

Αν και οι επιστήμονες υπέθεταν ότι θα εντόπιζαν νερό στον εξωπλανήτη αυτό, ωστόσο ήταν μεγάλη η έκπληξή τους όταν διαπίστωσαν πόσο νερό διαθέτει αυτός ο ‘ζεστός Κρόνος’, όπως ονομάστηκε.

Η μεγάλη ποσότητα νερού υποδηλώνει ότι ο πλανήτης εξελίχτηκε σε μεγάλη απόσταση από το άστρο του, όπου ‘βομβαρδίστηκε’ από πολύ παγωμένο υλικό.

Θεωρείται ότι ο WASP-39b πιθανότατα να είχε μια πολύ συναρπαστική εξελικτική ιστορία καθώς ‘μετανάστευσε’, κάνοντας ένα επικό ταξίδι στο πλανητικό του σύστημα και ίσως να απομάκρυνε και άλλα πλανητικά αντικείμενα στο διάβα του.

"Πρέπει να κοιτάξουμε εκτός του δικού μας ηλιακού συστήματος για να κατανοήσουμε το δικό μας”, είπε η επικεφαλής ερευνήτρια Hannah Wakeford από το Πανεπιστήμιο Exeter στη Βρετανία.

Οι εξωπλανήτες, πρόσθεσε, μας δείχνουν ότι ο σχηματισμός ενός πλανήτη είναι πιο περίπλοκος και πιο συγκεχυμένος από ό,τι νομίζαμε. «Και αυτό είναι φανταστικό» σημείωσε.

Στον αστερισμό της Παρθένου

Ο εν λόγω εξωπλανήτης βρίσκεται στον αστερισμό της Παρθένου. Το άστρο του ομοιάζει με τον ήλιο μας. Η τροχιά του εξωπλανήτη γύρω από τον ήλιο του είναι κάθε τέσσερις ημέρες.

Όλοι αναμένουν την εκτόξευση του διαστημικού τηλεσκόπιου νέας γενιάς James Webb Space Telescope που προγραμματίζεται για το 2019 προκειμένου να λάβουν περισσότερες πληροφορίες για τον πλανήτη αυτό αλλά και για όλους τους εξωπλανήτες που έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα, ο αριθμός των οποίων αγγίζει τις 4,000 (επιβεβαιωμένοι, ενώ άλλες 5,000 είναι ανεπιβεβαίωτοι).

Σημειώνεται ότι το υπερσύγχρονο διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb Space Telescope είναι εξοπλισμένο με συστήματα που θα μπορούν να εντοπίσουν βιοσημάδια στους εξωπλανήτες. Το νέο τηλεσκόπιο θα είναι κατά πολύ ισχυρότερο από το Hubble (θα βλέπει 100 φορές πιο μακριά), θα είναι το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο που θα λειτουργεί στο διάστημα και θα συλλέγει υπέρυθρη ακτινοβολία που είναι εξαιρετικής σημασίας για την κατανόηση του σύμπαντος.

Υπενθυμίζεται ότι πριν μερικές εβδομάδες ανακοινώθηκε ότι εξωπλανήτες του σχετικά κοντινού μας ηλιακού συστήματος Trappist-1, μπορεί να διαθέτουν ωκεανούς με νερό σε υγρή μορφή.  Το νερό θεωρείται μια από τις προϋποθέσεις για ανάπτυξη εξωγήινης ζωής.

* ΚΥΠΕ