Menu
H (προεδρική) Δημοκρατία του Ερντογάν

H (προεδρική) Δημοκρατία του Ερντογ…

Γράφει: Δημήτρης Μηλάκας ...

Ο τελικός του Μουντιάλ με την γραφίδα του Λατούφ...

Ο τελικός του Μουντιάλ με την γραφί…

Ο γνωστός Βραζιλιάνος σκι...

Αλήθεια, γιατί όχι τα πυρά και κατά Αναστασιάδη μεριά;

Αλήθεια, γιατί όχι τα πυρά και κατά…

Γράφει: Κύπρος Κουρτελλάρ...

Το ποδόσφαιρο …νίκησε για 90 λεπτά τη φρίκη του πολέμου

Το ποδόσφαιρο …νίκησε για 90 λεπτά …

Ένα βομβαρδισμένο σπίτι σ...

Ελλάδα: Κρατώντας ψηλά την πολεμική σημαία του ΝΑΤΟ!

Ελλάδα: Κρατώντας ψηλά την πολεμική…

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ...

Δύο χρόνια από το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Τουρκία

Δύο χρόνια από το αποτυχημένο πραξι…

* Και εκδηλώσεις και στα ...

Λουκιανός Κηλαηδόνης: «…θα ‘ρθούνε πιο ξένοιαστα χρόνια κι αλλιώτικοι τρόποι ζωής…»

Λουκιανός Κηλαηδόνης: «…θα ‘ρθούνε …

«…θα ‘ρθούνε πιο ξένοιαστ...

Με αναφορές στο Κυπριακό, οι ομιλίες στην επετειακή συνεδρία της Βουλής

Με αναφορές στο Κυπριακό, οι ομιλίε…

Με αναφορές στο Κυπριακό ...

Αποφάσεις παραπέρα κλιμάκωσης της ΝΑΤΟικής επιθετικότητας

Αποφάσεις παραπέρα κλιμάκωσης της Ν…

• Από τη σύνοδο κορυφής τ...

Εξακόσιοι άνθρωποι νεκροί σε τέσσερις μήνες!

Εξακόσιοι άνθρωποι νεκροί σε τέσσερ…

* Υγρός τάφος και πάλιν η...

Prev Next

Κουραμπιές vs Μελομακάρονο...

Κουραμπιές vs Μελομακάρονο...

* Ποιο είναι πιο υγιεινό;

 

Έχει επικρατήσει λανθασμένα η αντίληψη ότι το μελομακάρονο υπερέχει διατροφικά έναντι του κουραμπιέ γιατί το μελομακάρονο φτιάχνεται με μέλι, καρύδια και ελαιόλαδο, ενώ ο κουραμπιές με βούτυρο και ζάχαρη, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Δρ Ελένη Παπαγιαννίδου, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος.

Προσθέτει ότι "αυτή η αντίληψη είναι λανθασμένη γιατί πρώτον το μέλι το μόνο που προσφέρει είναι η αντιμικροβιακή του δράση εφόσον είναι ανεπεξέργαστο και τρώγεται ωμό και δεν υπερέχει έναντι της ζάχαρης ως γλυκαντικό ακόμα και αν είναι φυσικό". Μάλιστα εξηγεί ότι "ανεβάζει το σάκχαρο ακριβώς το ίδιο. Το ελαιόλαδο είναι ένα πολύ καλό μονοακόρεστο λίπος που όμως έχει νόημα να το τρώμε κυρίως ωμό.

Από την άλλη έχει πλέον καταρριφθεί ο μύθος ότι το βούτυρο είναι επικίνδυνο. Το αντίθετο μάλιστα. Το βούτυρο είναι πολύ υγιεινό γιατί είναι καλή πηγή CLA που βοηθά τη λιπόλυση και περιέχει απαραίτητες για την υγεία μας λιποδιαλυτές βιταμίνες Α και D. Το βούτυρο και το ελαιόλαδο είναι εξίσου υγιεινά αρκεί και τα δύο να τα τρώμε με λαχανικά και πρωτεΐνη και όχι μαζί με υδατάνθρακες. Εξάλλου τα μελομακάρονα περιέχουν ζάχαρη και αλεύρι ενώ πλέον οι περισσότεροι λόγω έντονης γεύσης του ελαιόλαδου τα φτιάχνουν με σπορέλαια, ένα είδος λίπους που προκαλεί φλεγμονή στο σώμα μας".

Προσπεράστε το θέμα των θερμίδων

Η κ. Παπαγιαννίδου, αναφέρει επίσης, ότι πολλοί αξιολογούν κατά πόσο ένα τρόφιμο είναι υγιεινό με βάση τις θερμίδες που έχει. Αυτό όμως είναι λάθος γιατί μας οδηγεί στο να επιλέγουμε τρόφιμα χαμηλής θρεπτικής αξίας και παραβλέπει στο πως αυτές οι θερμίδες επιδρούν στις ορμόνες και τη διάθεση μας. Οπότε προσπεράστε το θέμα των θερμίδων. Σν θέλετε η διατροφή σας συνολικά να είναι υγιεινή, δεν είναι το σωστό κριτήριο.

"Crash test" για τα χριστουγεννιάτικα γλυκά

Ποιο είναι το πιο λογικό "crash test" για να διαπιστώσουμε ποιο είναι υγιεινό; "Ιδανικά το να μετράγαμε το σάκχαρο μας πριν και ξανά μετά από 2 ώρες αφότου φάγαμε είτε το μελομακάρονο είτε τον κουραμπιέ. Κρατήστε ως σκέψη πως οτιδήποτε πάνω από 1 κουταλάκι του γλυκού γλυκόζη στο αίμα μας είναι τοξικό για το σώμα μας. Ένα μελομακάρονο αντιστοιχεί σε 11 κουταλάκια του γλυκού και ένας κουραμπιές σε 8 κουταλάκια του γλυκού γλυκόζη στο αίμα! Αυτό θα σας κάνει να δείτε όλα τα γλυκά από μια άλλη οπτική γωνία", λέει η Η κ. Παπαγιαννίδου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Οπότε η απάντηση είναι απλή.

Το δίλημμα κουραμπιές ή μελομακάρονο δεν υφίσταται, λέει η κ. Παπαγιαννίδου και προσθέτει: "Ας μη χρυσώνουμε το χάπι, γλυκό και υγιεινό δεν υπάρχει. Εκτός του ότι όλα τα γλυκά αυξάνουν υπερβολικά το σάκχαρο μας, επιπλέον οδηγούν σε εναπόθεση λίπους στο συκώτι μας, υπερινσουλιναιμία και συνεχόμενη πείνα!

Ας μην υποτιμάμε την εθιστική δράση των γλυκών αφού αυξάνουν την ντοπαμίνη, τον νευροδιαβιβαστή της ανταμοιβής και της ευχαρίστησης. Το πρόβλημα είναι πως όλα αυτά μαζί κάνουν ακόμα και μια σχετική μικρή ποσότητα γλυκού να διαταράσσει τις ορμόνες και τους νευροδιαβιβαστές μας οδηγώντας σε ένα φαύλο κύκλο επιθυμίας τους και μια αίσθηση ότι είμαστε εκτός ελέγχου". Ενα γλυκό την ημέρα δεν κάνει το γιατρό πέρα!

"Θα μου πείτε "τι θα πάθω αν φάω τρία μελομακάρονα ή κουραμπιέδες μέσα στις γιορτές"; Φυσικά και τίποτα. Αλλά ποιος μπορεί να φάει μόνο τρία μέσα στο διάστημα τριών εβδομάδων; Μέσα σε ένα πλαίσιο μια προσεγμένης αντιφλεγμονώδης διατροφής ένα περιστασιακό γλυκό δεν πρόκειται να μας βλάψει. Το πρόβλημα είναι πως τα τρώμε σε τακτική και όχι περιστασιακή βάση και ναι αυτό δρα προσθετικά και ένα γλυκό την ημέρα δεν κάνει το γιατρό πέρα!", λέει η κ. Παπαγιαννίδου. Και καταλήγει λέγοντας: "Αν θελήσεις να φας είτε ένα κουραμπιέ είτε ένα μελομακάρονο κάντο χωρίς να σκέφτεσαι τις θερμίδες, κάντο χωρίς ενοχές! Απόλαυσε το και μείνε στο ένα! Απλά μην πέσεις στην παγίδα πως είναι και υγιεινό".

 

ΚΥΠΕ - ΑΠΕ/ΜΠΕ

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

back to top